Albertův extrémní běh

sobota 20. 5. 2017, Nalžovické podhájí, U Křížku
výsledky

Náročný kopcovitý závod na 7km trati se koná po naučné stezce „Drbákov – Albertovy skály“ na strmém břehu Slapské přehrady, 25km od Dobříše. Profil tratě je určen pro sportovce, kteří netrpí závratěmi na skalnatých srázech a mají zdravá kolena.

logo_AEB

Závod pro tvrdohlavé individualisty. Startuje se po dvojicích, na trati není tlačenice, v tichém lese je vždy z dálky slyšet funící a dupající běžec. Rovina není nikde, běží se do mírného kopce, do prudkého kopce, po schodech do kopce, do dlouhého kopce nebo naopak a také často dolů. Povrch je výhradně přírodní: lesní cesty, pěšinky, kameny, kořeny, dřevěné schody, skála. Žádný asfalt. Trati není třeba se bát, při správném rozvržení sil a základní opatrnosti ji zvládne každý.

Závod se koná v rámci seriálu Brdman Adventure již popáté. Většina závodníků právě zde získává nejvyšší body za běžeckou disciplínu, protože silničáři, lenoši a měkkoty tento závod vynechávají.

Propozice

Termín závodu: 20. 5. 2017

Přihlášky:
Přihlásit se můžete online do 10. 5. 2017 za snížené startovné 80.- Kč.
Příchozí se mohou přihlásit i na místě za 100.- Kč.

Startovné se v obou případech hradí při prezentaci.

Prezentace: 8.00 – 9.30 U Křížku, od 9.45 rozprava
GPS: 49°43’4.003″N, 14°22’12.224″E

Start první dvojice: 10.00 hodin

Vyhlášení výsledků: 15 min po doběhu posledního závodníka

Doprava na start: Doprava do místa startu je individuální, zkušení borci místo rozběhání dojedou na kolech, ostatní auty. V místě startu je omezený prostor, auta lze také zaparkovat v Nalžovickém podhájí, odkud je start vzdálen 400m po silnici na Přední Hlubokou. Cesta z Dobříše (24km): Dobříš – Rybníky – Drhovy – Borotice – Cholínský most – Nalžovice – Nalžovické Podhájí.

Dotazy volejte, pište: Pavel Svoboda, svoboda@sendme.cz, tel.: 724 849 845

Popis trati – 7km

foto bea

Start a cíl je na rozcestí turistických cest U Křížku, naučná stezka se probíhá ve směru hodinových ručiček.

Z rozcestí vede trať do lesa a po cca 400m odbočuje vlevo a mírným stoupáním vede kolem vrchu Drbákov. Následuje prudký seběh, trať se stáčí doprava podél toku Vltavy. Nyní začíná obtížná část krátkých a prudkých výběhů a seběhů po úzké pěšině, vzhledem k náročnosti terénu často po dřevěných schodech, místy jištěnými řetězy. Trať vede přes skalnaté vyhlídky nad Slapskou přehradou prakticky pořád v lese. V závěrečném úseku se trať odklání od vody a vede prudce do kopce (tady se ukáže kdo hospodařil se silami), kde po okraji lesa vede zpět do cíle, na rozcestí U Křížku. Vedle značek naučné stezky je trať závodu navíc doplněna šipkami. Celkové převýšení 371 výškových metrů.

Pravidla

Vzhledem k tomu, že většina trati probíhá po úzké pěšině, je závod intervalový: startuje se po dvojicích v 30 sekundových intervalech. Přesný start každého závodníka je vytištěný na startovním čísle. Závodníci jsou povinni se chovat na trati k sobě maximálně ohleduplně, je-li to možné, pomalejší na výzvu (např. „Jdu vpravo“ nebo „Jdu vlevo“) umožní předběhnutí rychlejším závodníkem. Pokud to trať v daném úseku nedovoluje, vyčká rychlejší běžec až na místo, kde bude pro bezpečné předběhnutí více prostoru. Místy je opatrnost na místě.
Věkové kategorie dle pravidel Brdman Adventure. Závodníci startují na vlastní nebezpečí.